výpočet přepravného v eshopu
výpočet přepravného v eshopu
Provozuju eshop a mám stále potíž jak automaticky vypočítávat přepravné. Znáte nějaké řešení?
Re: výpočet přepravného v eshopu
řešení je víc, ale žádný univerzální 100% spolehlivý neexistuje. Hlavní problém je v tom, že přepravci stále mění jejich ceny. Asi nejlepší co můžu doporučit je spojit se s nějakým větším poskytovatelem přepravních služeb a používat jeho služeb. Když s ním budete mít smlouvu, budete od něj dostávat avíza o zvýšení přepravních cen.
Re: výpočet přepravného v eshopu
Smlouvy s přepravci mají několik potíží. Jednak přepravci žádají exkluzivitu, teda, že budu používat pouze jejich služeb a dále, většinou vyžadují zavázat se k určitýmu počtu zásilek týdně nebo měsíčně. Obojí je problém. Zdaleka ne všichni přepravci přepravují všude. Někteří jsou jen "domácí" a v zahraničí neoperují. Zásilky do zahraničí předávají jiným přepravcům. Ti co operují také v zahraničí, často nemají dobré pokrytí ve všech zemích a zdaleka nejde jen o vzdálenou cizinu. Často neoperují ani ve všech zemích v EU. Někteří přepravci, kteří přepravují do zahraničí, zase nejsou schopni zajistit celní odbavení, anebo třeba jsou, ale za vysoké ceny.
Výběr přepravců je v tomto ohledu dost malý a ti přepravci, kteří jsou spolehliví, jsou zase drazí. Ke všemu, ne všichni kupující jsou nadšení, že mám v nabídce jen jednoho přepravce, který k nim třeba ani nedodává.
Zaručit, že budu mít pro přepravce třeba 100 zásilek týdně, není reálné. U malých eshopů je to nesplnitelné.
Výběr přepravců je v tomto ohledu dost malý a ti přepravci, kteří jsou spolehliví, jsou zase drazí. Ke všemu, ne všichni kupující jsou nadšení, že mám v nabídce jen jednoho přepravce, který k nim třeba ani nedodává.
Zaručit, že budu mít pro přepravce třeba 100 zásilek týdně, není reálné. U malých eshopů je to nesplnitelné.
Re: výpočet přepravného v eshopu
Smlouvy s přepravcema jsou celkem k ničemu. Provozuju malý eshop a s přepravcema mám špatný zkušenosti. Obecně přeprava , dosílání zboží je pro eshop problémem, stejně jako platby. Když jsem měla smlouvu s přepravcem (kurýrní služba DPD), často trvalo několik dní, nebo i týden. než kurýr přijel vyzvednout zásilku. My jsme v dost odlehlých končinách a na nejbližší DPD centrum to je dost daleko. Smlouvu jsem ukončila po té, když 2 týdny před vánoci kurýr nepřijel pro balíčky ani za celý týden. Nejdřív se vymlouval, že toho má moc, že nestíhá, pak že jsme moc daleko, pak zase byl pátek a on prý v pátek nejezdí. Nakonec, po týdnu čekání, že prý přijede, když mu dám dýško 500 Kč. DPD dostala výhazov.
Dalším problémem s přepravci je pojištění zásilek a náhrada škody za ztracenou nebo ukradenou zásilku přepravcem. Především krádeže u přepravců - kurýrních služeb, jsou velmi časté. Kurýr tvrdí, že zásilku dodal. Doložit to ale nemůže, protože kurýr si udělá klikihák na tabletu sám a GPS údaj z kurýrního vozidla pouze dokazuje, že kurýrní vozidlo bylo na místě dodání, ale ne že kurýr předal zásilku. Tam si kurýr mohl zásilku předat sám sobě, udělat si klikihák na tablet a zásilku si strčit do tašky. Příjemce zase tvrdí, že zásilku nedostal a že neví, že by u něj kurýr vůbec byl. Důkazní povinnost o dodání zásilky má kurýrní služba.
Nejlepší je posílat COD. V takovém případě, kurýrní služba musí doručit, anebo musí na jejich náklady zásilku vrátit. Když ji nevrátí, pak bez ohledu na to, co se zásilkou udělali (ukradli, ztratili, dodali jinam), hradí cenu zásilky.
Dalším problémem s přepravci je pojištění zásilek a náhrada škody za ztracenou nebo ukradenou zásilku přepravcem. Především krádeže u přepravců - kurýrních služeb, jsou velmi časté. Kurýr tvrdí, že zásilku dodal. Doložit to ale nemůže, protože kurýr si udělá klikihák na tabletu sám a GPS údaj z kurýrního vozidla pouze dokazuje, že kurýrní vozidlo bylo na místě dodání, ale ne že kurýr předal zásilku. Tam si kurýr mohl zásilku předat sám sobě, udělat si klikihák na tablet a zásilku si strčit do tašky. Příjemce zase tvrdí, že zásilku nedostal a že neví, že by u něj kurýr vůbec byl. Důkazní povinnost o dodání zásilky má kurýrní služba.
Nejlepší je posílat COD. V takovém případě, kurýrní služba musí doručit, anebo musí na jejich náklady zásilku vrátit. Když ji nevrátí, pak bez ohledu na to, co se zásilkou udělali (ukradli, ztratili, dodali jinam), hradí cenu zásilky.
Re: výpočet přepravného v eshopu
většinou se používá tzv. "flat-rate", čili "paušální cena" za přepravu. Potíž je, že musí být vždy trošku vyšší než skutečné přepravní náklady, protože když bude nižší, pak u velkého počtu zásilek i malá ztráta na přepravném na každé zásilce dá v součtu docela velké ztráty.
Jenže flat rate se nelíbí spoustě kupujících. Především těm, kteří si koupí věc za malou cenu a flat rate přepravné je mnohem větší než cena toho co si koupili. Já jim v takovém případě dám slevu, aby se to srovnalo. Slevu musím zanést do kalkulace ručně. Jsou eshopy, kde dávají slevový kupon na příští nákup. To je však pro hodně kupujících tak nějak nezajímavý,
Jenže flat rate se nelíbí spoustě kupujících. Především těm, kteří si koupí věc za malou cenu a flat rate přepravné je mnohem větší než cena toho co si koupili. Já jim v takovém případě dám slevu, aby se to srovnalo. Slevu musím zanést do kalkulace ručně. Jsou eshopy, kde dávají slevový kupon na příští nákup. To je však pro hodně kupujících tak nějak nezajímavý,